reklama

O Eme, ktorá otehotnela na Deň vďakyvzdania

„Prosím vás, ako rýchlo ma viete schudnúť?“ naliehavo sa ma cez skype pýtala tridsaťdvaročná Ema v poslednú februárovú nedeľu roku 2013 krátko pred polnocou. Vtom okamihu som o nej vedela len to, že je to Slovenka žijúca v USA, ktorá sa dlhodobo, no neúspešne snaží otehotnieť. Spolu s manželom Chrisom absolvovali všetky dostupné vyšetrenia a zdalo sa, že jedinou prekážkou je Emin syndróm polycystických vaječníkov, ktorý doposiaľ nereagoval na farmakologickú liečbu. Ema počula o dvoch prípadoch, kedy podobne snažiace sa mladé ženy otehotneli po tom, ako výrazne schudli. Pri svojej výške 168cm a hmotnosti 89kg (200 lb) sa rozhodla pre ten istý krok, avšak Chris ako profesionálny vojak mal o desať mesiacov odísť na zahraničnú misiu...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

V nasledujúcich týždňoch som sa toho o Eme dozvedela viac. Pochádzala zo Záhoria, vyrástla v rodine, kde sa dobre a najmä veľa varilo. Ako dieťa patrila k roztomilým bacuľatým anjelikom, no v puberte sa už začala za svoje obliny hanbiť. Menštruáciu mávala trikrát do roka a akné ju neprestalo trápiť ani do dvadsiatke. Podľa jej slov: „...hormonálna antikoncepcia mi upravila menzes a trochu zmiernila vyrážky, ale pribrala som ďalších dvanásť kíl...“ Ostatných desať rokov prežila Ema v USA v márnej snahe schudnúť – vyskúšala vraj každú diétu, o ktorej sa dočítala...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 Pravdupovediac, spočiatku som si nebola istá, či bude Emina túžba po dieťati silnejšia ako jej rokmi vypestované životné návyky. Stretávali sme sa na skype každý pondelok večer a bola som k nej naozaj nekompromisná. Veľmi striktná úprava jedálneho lístka sa menila so sedemdňovou periodicitou. Ema našťastie vedela variť a bez podmienok súhlasila s tým, že sa absolútne zriekne polotovarov a hotových jedál. Od prvého dňa mi každý večer posielala fotografie svojich piatich denných jedál J Chris ju v tomto snažení maximálne podporoval - ak mal chuť na niečo iné, ako mala v ten deň povolené Ema, zjedol to zásadne mimo domu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prvé týždne vládala Ema prejsť denne rýchlou chôdzou maximálne 3km. Postupne sa však jej kondícia zlepšovala - v máji už dokázala behať v blízkom parku, v júli preplávala každý deň 2km. Koncom augusta mi Ema poslala foto, na ktorom jej digitálna váha ukázala 170lb - za odmenu začala chodiť spolu s Chrisom do miestneho gymu. S každou stratenou librou rástlo jej odhodlanie i sebavedomie.

Kríza nastala začiatkom októbra. Ema prekonala virózu, bola vyčerpaná, pokles hmotnosti už nebol taký dramatický a napriek tomu že pokorila hranicu 160lb, tehotenský test dve modré čiarky neukázal... do Chrisovho odchodu ostávalo už len 10 týždňov... „Koľko mám ešte schudnúť, aby som konečne otehotnela?“ pýtala sa ma zúfalá Ema so slzami v očiach. Mala som veru čo robiť, aby som neplakala s ňou...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nepoznala som „zaručene správnu odpoveď“, nechcela som však dopustiť, aby sa svojho sna vzdala predčasne... „Emka, vydržte, už je to iba kúsok, to magické číslo je 150lb...“ Z môjho pohľadu to v tom okamihu nebol odhad, ale roky skúsenosti (viaceré klientky s diagnózou PCOS otehotneli, ako náhle bol ich BMI menší ako 25).

Ema zaťala zuby, ďalšie tri týždne cvičila trikrát denne a fungovala na fakt veľmi prísnej diéte. V pondelok 25. novembra ráno mi poslala foto svojich nôh stojacich na váhe – displej ukazoval 149,12 lb ... K obrázku pripojila text: „Sorry, dnes večer nebudem mať na vás čas ...“ Na Štedrý deň sa ozvali spolu s Chrisom – šťastne mávali papierikom s dvoma modrými čiarkami - podľa všetkého sa im podarilo otehotnieť práve na Deň vďakyvzdania :-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Začiatkom januára odletel Chris do zámoria a Ema si užívala všetko, čo tehotenstvo so sebou prináša – zmeny chutí i ranné nevoľnosti. Napriek mojim skrytým mini obavám nepodľahla vábeniu jedla a počas celého tehotenstva pribrala len 12kg. Koncom augusta priviedla na svet bez akýchkoľvek komplikácií svojho prvorodeného syna...

Po dlhšej odmlke sa mi Ema ozvala minulý týždeň. Chris dostal cez Vianoce mimoriadnu dovolenku, poslala mi foto šťastnej rodinky a pripísala: „Neuveríte, ale mám pocit, že som opäť v tom :-)“

Gabriela Sabolová

Gabriela Sabolová

Bloger 
  • Počet článkov:  74
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Ponúkam pomoc pri hľadaní vlastného stravovacieho štýlu, ktorý vyrieši nielen vaše zdravotné problémy, ale umožní vám aj žiť vaše sny:-)http://www.dietologicka.eu Zoznam autorových rubrík:  Úvahy o jedleNedajte sa oklamaťPríbehyRecepty

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu