reklama

O Vojtovi, ktorý inkognito schudol 58kg

Mnohokrát som sa už presvedčila, že najsilnejší sú tí, ktorí ticho a vytrvalo kráčajú za svojím cieľom... 30 ročný Vojto ma však opäť utvrdil v tom, že neexistuje životná situácia, z ktorej by nebolo východisko...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

„Volám sa Dáša, som 54 ročná žena v domácnosti, nemám už maternicu ani štítnu žľazu a užívam mnoho liekov... môj hlavný problém však je, že vážim 130kg. Viem, že je len malá šanca, že by som dokázala natrvalo schudnúť, chcem to však ešte raz skúsiť – pomôžete mi?“ Z môjho pohľadu môže schudnúť úplne každý človek, otázkou je iba, ako dlho to bude trvať. Takže som Dáši navrhla stretnutie...

Bol sparný letný podvečer, prišla udychčaná a spotená. Sťažka klesla na stoličku a podala mi hrubý obal so svojou zdravotnou dokumentáciou - osud sa s ňou fakt nemaznal... V priebehu desiatich rokov prišla najprv kvôli nezhubnému nádoru o štítnu žľazu a potom kvôli myómom o maternicu... A počas toho istého obdobia pribrala 62kg. Keby ju bol niekto hneď po odstránení štítnej žľazy poučil o nevyhnutnosti radikálne zmeniť svoje stravovanie, nemusela dnes tak zahanbene žiť vo svojom tele...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Začínam vytvárať Dášin nový jedálniček a pýtam sa jej, bez čoho si nevie svoju každodennú stravu predstaviť. Odpovedá mierne prekvapene: „Pani doktorka, s tým si vy hlavu nelámte, budem jesť všetko presne tak, ako poviete...“ Dáša súhlasí so všetkým, čo navrhujem - jedálniček, hoci prísny, sa jej pozdáva. Dohodneme sa na ďalšom stretnutí a priebežnej komunikácii formou emailov a ja len dúfam, že pri písaní bude zhovorčivejšia ako naživo.

O týždeň som našla v pošte prvý Dášin email: „Pani doktorka, všetko je OK, schudla som 2,7kg, ďakujem.“. O ďalšie dva rovnako stručné emaily neskôr sme sa stretli osobne – napriek horúčave vošla Dáša s náznakom úsmevu a ľahšia o 9kg. V očiach mala nádej, nesedela už taká zhrbená. Aj sa jej ľahšie dýcha, aj sa menej potí – konštatuje s iskierkou nadšenia. Opäť bez reptania súhlasí s jedálničkom a opäť sa nedozviem nič, na čo sa jej priamo neopýtam.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Začiatkom októbra prichádza Dáša s úsmevom od ucha k uchu – jej hmotnosť konečne pokorila trojcifernú hranicu. Nadšene ju chválim a ona hlesne niečo o tom, že má svojho anjela strážneho. Hneď sa však zarazí a tak hovoríme o tom, že ju už vôbec netrápi zápcha a že si bude musieť na zimu kúpiť nové čižmy, lebo nohy jej už takmer celkom odpuchli. Chvíľami mám pocit, že mi chce povedať niečo celkom iné, ale nakoniec nenaberie odvahu...

Októbrové Dášine emaily sú rovnako stručné ako doposiaľ, v prílohe mi však posiela aj farebný graf, ktorý dokumentuje, že schudla už takmer 40kg. Na stretnutie po Dušičkách prichádza však Dáša v zrejmých rozpakoch – nervózne si mädlí ruky, oči neodlepí od dlážky a jej odpovede sa redukujú viac menej na prikyvovanie. A tak jej vravím: „Dáška moja, nech sa už stalo čokoľvek, povedzte mi o tom, sľubujem, že vás budem mať rovnako rada ako doteraz...“ A Dáša so zatajeným dychom siahne do tašky, vyberie obálku a podá mi ju...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V obálke sú dve fotografie – na oboch je ten istý mladý muž sediaci na invalidnom vozíku... Na jednom obrázku má na sebe tričko a je viditeľne obézny, na druhom má sveter a normálnu hmotnosť... „Toto je môj jediný syn Vojto“ s úľavou sa rozhovorí Dáša, „ochrnul mi v pätnástich po páde z motorky... to, aby som vám v lete napísala, bol jeho nápad. Celý čas sme sa stravovali celkom rovnako, navzájom sme sa podporovali a veru nebyť jeho, ja by som to celkom určite tak dobre nezvládla...“

„Dáška moja, je to úžasné, veľmi sa z toho radujem... len nechápem, prečo sa teraz trápite?“ „Nuž Vojto vás chce vidieť a ja sa veľmi bojím, či to vy budete chcieť...“ A tak sme sa včera prvýkrát stretli v trojici – Vojto žiaril pýchou na svoju mamu a Dáška so slzami v očiach pohládzala nevládnu ruku svojho syna. „Viete, my sme obaja museli schudnúť – ja, aby bolo mame so mnou ľahšie a ona, aby tu mohla so mnou byť dlhšie...“

Gabriela Sabolová

Gabriela Sabolová

Bloger 
  • Počet článkov:  74
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Ponúkam pomoc pri hľadaní vlastného stravovacieho štýlu, ktorý vyrieši nielen vaše zdravotné problémy, ale umožní vám aj žiť vaše sny:-)http://www.dietologicka.eu Zoznam autorových rubrík:  Úvahy o jedleNedajte sa oklamaťPríbehyRecepty

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu