reklama

O Teovi, horalkách a tehličkách na bruchu

Teo dostal konzultáciu so mnou ako darček k svojím tridsiatym narodeninám. Darkyňa ma upozornila, že to s Teom nebudem mať ľahké, a vôbec môžem byť rada, ak sa so mnou stretne aj druhý raz. Nuž, bola som zvedavá...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Naše prvé stretnutie bolo poznamenané príšerným počasím - bola búrka, hrmelo, blesky križovali oblohu. Teo prišiel zmoknutý do nitky a zdalo sa, že mu je to jedno. Sťažka dopadol na stoličku a pozrel sa na mňa ako na malé kuriatko, ktoré sa znenazdajky vyskytlo v jeho zornom poli. A veru som sa pri ňom aj cítila drobučká – Teo má výšku presahujúcu dva metre a v tom čase vážil vyše 160kg. Oznámil mi, že teda prišiel, lebo dary sa neodmietajú. A potom sa zadíval niekam nad moju hlavu a privrel oči...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Chvíľu sme takto ticho sedeli a ja som mala možnosť sa naňho dívať. Utrápené črty tváre, sinavo biela pleť človeka, ktorý sotva kedy trávi čas na čerstvom vzduchu, na premoknutom svetri fľaky. „Teo, čo sa Vám stalo?“ – spýtala som sa ticho. Dlho som čakala na odpoveď... A potom som sa pomedzi hrmenie a blesky dozvedela Teov príbeh – príbeh vrcholového športovca, ktorému zranenie v zlomku sekundy vzalo šancu na športovú kariéru a krátko na to sa mu rozpadol aj vzťah so ženou, o ktorej bol presvedčený, že bude matkou jeho detí...

Momentálne bol bez práce, koketoval s užívaním antidepresív a prejedal sa horalkami... Nevedel si predstaviť návrat k športu, nestretával sa s nikým zo svojej minulosti, zriedkakedy chodieval von... Jedinou dobrou správou bolo, že Teo vedel variť, ale pre neho samého sa mu variť nechcelo... V hlave mi skrsla myšlienka: „Teo, chcela by som vás s niekým zoznámiť – našli by ste si niekedy predpoludním hodinku?“ „Nechcem sa zoznamovať, nepotrebujem nikoho...“ odvrkol zachmúrene. „Chápem, že vy nikoho nepotrebujete, ale viem o niekom, kto možno potrebuje práve vás...“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Matilda je skvelá mladá žena približne v Teovom veku. Pre piatimi rokmi porodila krásne chlapča mužovi, ktorý ju krátko na to opustil. Chlapec dostal meno Max a všetku lásku svojej nešťastnej matky. Po dvoch rokoch bolo zrejmé, že Max dostal do vienka aj autizmus. Matilda s ním bola päť rokov doma a žila zo stále sa stenčujúcich úspor. V tom čase intenzívne hľadala niekoho, kto by sa jej o Maxa postaral, zatiaľ čo ona bude v práci. Jednou z požiadaviek na opatrovníka však bolo každodenné varenie kvalitnej domácej stravy.

Neviem, čo sa odohralo v Maxovej duši, keď prvýkrát uvidel Tea sediaceho na pohovke v ich obývačke, ale sám od seba si sadol na zem k jeho nohám a pozorne si prezeral jeho ponožky. Teo bol Maxom od prvej chvíle očarený – očividne ho dojal príbeh plavého zelenookého chlapčaťa a jeho statočnej matky. Dohodli sa s Matildou, že to spolu skúsia...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zhruba o mesiac mi Teo zavolal. S Maxom im to šlo výborne, trávili spolu denne 8 až 10 hodín, no Teo cítil, že je mu jeho obezita na príťaž. Mal čo robiť, aby Maxovi stačil na prechádzkach a večer ho bolievali nohy i kríže. A okrem toho, došli mu nápady, čo by mohol Maxovi variť...

A tak sme sa začali s Teom pravidelne stretávať. Snažili sme sa nájsť kompromis medzi tým, čo má rád Max a čo môže jesť chudnúci Teo, aby mohli spolu obedovať. Na horalky už Teo ani len nepomyslel, sám dokonca navrhol, že by mohol ráno, ešte pred tým, než pôjde k Maxovi, behávať. A tak som sa istý čas budila na to, že mi pípol viber od Tea, v ktorom mi posielal fotky zo svojich ranných behov. Telo športovca reagovalo na úpravu stravy a obnovenú fyzickú aktivitu veľmi rýchlo – Teo schudol za osem mesiacov 38 kíl...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dnes sa mi však zveril, že ešte veru nie je so sebou spokojný – chcel by do leta zhodiť ďalších 12 až 15 kíl a trochu popracovať na svojom bruchu: „Chápete, nechcem mať na ňom tehličky, len nech to trochu lepšie vyzerá...“ Zvedavo sa pýtam prečo teda do leta a či máme aj nejaký konkrétny dátum? „Nuž v júni by sme chceli s Matildou zobrať Maxa prvýkrát k moru, tak aby sa tam za mňa nehanbili...“ s úsmevom prezrádza Teo.

Gabriela Sabolová

Gabriela Sabolová

Bloger 
  • Počet článkov:  74
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Ponúkam pomoc pri hľadaní vlastného stravovacieho štýlu, ktorý vyrieši nielen vaše zdravotné problémy, ale umožní vám aj žiť vaše sny:-)http://www.dietologicka.eu Zoznam autorových rubrík:  Úvahy o jedleNedajte sa oklamaťPríbehyRecepty

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu