reklama

Ak ma miluješ, zješ to!

...alebo krátky príbeh o tom, ako štyridsiatnik Mišo dlhodobo nemohol schudnúť, hoci veľmi chcel...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (53)

Keď Mišo prišiel na naše prvé stretnutie, položil predo mňa výsledky svojej aktuálnej preventívnej prehliadky a stroho mi oznámil: „Môj internista trvá na tom, že musím schudnúť.“ Letmým pohľadom som v závere správy zachytila „...metabolický syndróm rozvíjajúci sa na podklade morbídnej obezity“. Mišo vážil 148kg pri výške 182cm...

Pravdu povediac, Mišo toho veľa nenahovoril, vlastne mi len viackrát zopakoval, že: „...už nechce byť tučný ako veľryba“ a že „...by chcel mať presný rozpis toho, čo môže kedy zjesť“. Na moje otázky, bez ktorých jedál si nevie svoj život predstaviť a ktoré jedlá naopak neznáša, reagoval iba pokrčením pliec a slovami: „Ja zjem všetko...“. Zmierujúc sa s jeho málovravnosťou, pripravila som mu teda detailný rozpis stravovania na najbližšie dva týždne a v duchu som sa pýtala sama seba, či sa ešte uvidíme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

A veru sme sa stretli ešte zopárkrát – Mišo sa síce vôbec nerozhovoril, ale chudol priam raketovou rýchlosťou - za šesť týždňov bol ľahší o sedemnásť kíl. Potom sa celý proces zastavil a mne sa absolútne nedarilo prísť na to, čo sa deje - na všetky otázky odpovedal Mišo vyhýbavo a stiesnene hľadel do zeme. Navrhla som mu teda ukončenie našej spolupráce s tým, že zrejme môj prístup nie je preňho vhodný. Vyzeral síce zaskočený, ale statočne prijal môj návrh. Keď odišiel, mala som pocit, že som zlyhala, ale nevedela som vlastne v čom...

Keď sa mi o pol roka neskôr Mišo znova ozval s prosbou o stretnutie, súhlasila som plná rozporuplných očakávaní. Dodnes si pamätám, ako mi takmer oči z jamôk vypadli, keď vošiel a mala som veru čo robiť, aby som ho v návale nadšenia neobjala: predo mnou stál štíhly chlap s ľahkým rumencom v tvári – bol to nepochybne Mišo, avšak ľahší minimálne o 50kg...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozprávali sme sa dlho a napodiv viac toho nahovoril Mišo ako ja. Začal tým, že uplynulý polrok strávil na jazykovom pobyte v zahraničí. Hlavným zmyslom jeho pobytu však nebolo naučiť sa jazyk, ale schudnúť. Prenajal si apartmán s kuchynkou a v nej si každý deň pripravoval päť denných jedál, pričom v dvojtýždňových intervaloch obmieňal rozpisy, ktoré som mu počas našich stretnutí pripravila. Bol tam bez auta a tak musel všade chodiť pešo – sprvu len do školy a blízkych obchodov, ale postupne ako chudol a jeho kondícia sa zlepšovala aj na dlhšie vychádzky a celodenné túry. Jeho aktuálna hmotnosť: 94kg :-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bola som očarená Mišovou cieľavedomosťou a vytrvalosťou, ale ešte stále som nechápala, prečo sa celý tento proces odohrával v cudzine a navyše pod zásterkou jazykového kurzu. Mišo sa vrátil k okamihu nášho prvého stretnutia: „Viete, vyhľadal som Vás v čase, keď moja manželka odišla na liečenie. Počas tých šiestich týždňov som si varil sám a ako sa pamätáte, celkom pekne som schudol. Potom sa však manželka vrátila domov a ja som musel opäť jesť všetko, čo mi navarila. Nechcela ani len počuť o žiadnych zmenách a každý môj pokus o akú takú dohodu ukončila tým, že keby som ju miloval, zjedol by som všetko, čo mi s láskou navarila...“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Mišo, prečo ste mi to vtedy nepovedali?"

"Lebo by ste si mysleli, že som zbabelec, ktorý dopustil, aby ho vykŕmila vlastná žena“.

„Mišo, v mojich očiach ste hrdina... Každý z nás už neraz zjedol jedlo, hoci vôbec nebol hladný alebo mu to absolútne nechutilo, len preto, že veta „Ak ma miluješ, zješ to!“ odznela alebo priam hmatateľne visela vo vzduchu....

Gabriela Sabolová

Gabriela Sabolová

Bloger 
  • Počet článkov:  74
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Ponúkam pomoc pri hľadaní vlastného stravovacieho štýlu, ktorý vyrieši nielen vaše zdravotné problémy, ale umožní vám aj žiť vaše sny:-)http://www.dietologicka.eu Zoznam autorových rubrík:  Úvahy o jedleNedajte sa oklamaťPríbehyRecepty

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu