Štvoraké týždne v živote každej ženy

Autor: Gabriela Sabolová | 17.10.2011 o 9:52 | (upravené 17.10.2011 o 9:58) Karma článku: 11,59 | Prečítané:  3587x

Každú z nás takmer týždeň v mesiaci viac či menej obťažuje menštruácia. Po  nej si sedem dní oddýchneme a už sa blíži ovulácia - približne štrnásť dní po ukončení menštruácie. Nepotrvá dlho a ohlási sa napätie, podráždenosť či bolestivé prsníky - aj predmenštruačný syndróm trvá približne týždeň. A to sme už pri ďalšej menštruácii...Takto sa náš život odvíja v štyroch týždňových cykloch po celé roky. Zdalo by sa, že sme len úbohé obete hormonálnych zmien v našom organizme. Situácia však nie je celkom beznádejná...  

I.Prvý týždeň po menštruácii sa zvyčajne cítime plné energie, sme vyrovnané, s chuťou sa púšťame do nových vzrušujúcich vecí a máme odvahu robiť závažné rozhodnutia. Je to obdobie regenerácie a nadobúdania nových síl.

*Doprajme si tmavú listovú zeleninu vo forme šalátov alebo prívarkov, aby sme v organizme nahradili straty železa, ktoré spôsobilo menštruačné krvácanie.

*Absorpciu železa podporíme aj dostatočným prísunom vitamínu C - nezabúdajme na papriku, ríbezle, citrusové ovocie a naklíčenú lucernu.

*V našej strave by mali dominovať ľahko stráviteľné bielkoviny - kuracie alebo rybacie mäso, strukovinové šaláty a tofu, všetko doplnené čerstvou zeleninou.

*Pozornosť venujeme vlasom a nechtom, ktoré zvyknú byť po menštruácii lámavé a bez lesku. Veľmi rýchlo sa však zregenerujú, ak zjeme každý deň za hrsť orechov.

II.V období ovulácie bývame veľmi citlivé a vnímavé, zisťujeme, že sa páčime nielen sebe, ale aj svojmu okoliu. Niektoré z nás však práve v tomto období trpievajú prechodnou zápchou alebo ich prenasleduje opar na perách.

* Problém s vyprázdňovaním obťažuje nemálo žien. Ak sa nerieši v zárodku, prerastie do chronickej obstipácie, ktorá je zárodkom mnohých ďalších závažných chorôb. Skôr než siahnete po preháňadlách, skúste si denne pomlieť na makovom mlynčeku  10g ľanových semien, zaliať mätovým čajom a pomaly vypiť.

* Opar spôsobuje herpetický vírus, ktorý prebýva v našom organizme a aktivuje sa vždy, keď je náš imunitný systém oslabený - teda v strese, pri chorobe a často aj pri ovulácii. Prvou pomocou môže byť priloženie kúska ľadu zabaleného vo vreckovke na miesto, kde sa opar začína tvoriť. Veľmi účinná býva aj tinktúra z medovky lekárskej, ktorou sa už vzniknutý opar potiera alebo zápar z repíka, ktorým sa celá pera oplachuje.

* V tomto období náš metabolizmus pracuje najefektívnejšie, preto si môžeme dopriať, na čo máme chuť, ba aj nejakú tú sladkosť navyše bez toho, aby sme to pocítili, keď si budeme chcieť obliecť obľúbené nohavice.

* Maslo prípadne bravčovú masť nahraďme v našom jedálnom lístku aspoň čiastočne olejmi lisovanými za studena. Stačí denne jednu polievkovú lyžicu - v zeleninovom šaláte, v cestovinách alebo v polievke. Ženy ktoré konzumujú prevažne rastlinné tuky, netrpievajú v predmenštruačnom období bolestivosťou prsníkov.

III.Predmenštruačný syndróm nás dokáže poriadne vyviesť z miery. Bez zjavnej príčiny sme podráždené, bolí nás hlava či kríže, celé sme akési nafúknuté, prsníky  bolia pri každom pohybe, stále máme chuť na sladkosti. Ale ani v tejto situácii nie sme bezmocné.

* Rokmi overená skúsenosť nás učí, že ženy, ktoré sa dokážu zriecť sladkostí aspoň týždeň pred „svojimi dňami", sa zbavia nepríjemných predmenštruačných prejavov, krvácajú menej a kratšie.

* Organizmus v tomto období zvyčajne zadržiava viac vody, ako zvyčajne, preto mávame častejšie opuchnuté členky alebo prsty na rukách. Pomoc je jednoduchá - obmedziť  prísun soli v strave, znížiť množstvo vypitej kávy a iných kofeínových nápojov a konzumovať močopudné potraviny: surové uhorky, melón, broskyne,  šošovicovú polievku...

* Mnoho žien trpí pred menštruáciou tzv. mastalgiou,  čiže bolestivosťou prsníkov. Výraznú úľavu dosiahneme užívaním oleja z pupalky dvojročnej.

IV.Menštruácia nie je nič príjemné - kŕče, bolesti, únava a ako na potvoru na inak čistej pleti sa zjavia vždy aspoň dve - tri bolestivé vyrážky. Je to však proces prirodzený a tak nám neostáva nič iné, len vydržať. Nasledujúce tipy Vám určite prinesú úľavu:

* Konzumujeme ľahko stráviteľné jedlá bohaté na komplexné sacharidy - cestoviny, ryžu, celozrnný chlieb, ktoré nám dlhodobo udržia hladinu glukózy v krvi na požadovanej úrovni. Budeme vyrovnanejšie a trpezlivejšie.

* Ak je to len trochu možné, vyhnime sa potravinám, ktoré nám spôsobujú  plynatosť (flatulenciu) - kapuste, kelu, strukovinám, čerstvému chlebu.... Oblasť podbruška je aj tak dosť skúšaná, načo jej ešte pridávať ťažkosti s nafukovaním?

* Počas menštruačného krvácanie je potrebné veľa piť, aby sa sliznica maternice čo najľahšie vylúčila. Ideálna je čistá voda, sladené a kofeínové nápoje situáciu výrazne zhoršujú

* Veľkú úľavu pri bolestiach a kŕčoch môže priniesť alchemilkový alebo rebríčkový čaj, ktoré tiež miernia  príliš silné krvácanie. Kŕče zmierňuje aj užívanie horčíka a vápnika v pomere 2:1.

Staré porekadlo vraví, že „...čo sa nedá zmeniť, s tým sa hodno zmieriť...". Nuž, žiadna z nás nemôže svoje hormóny zviazať do uzlíčka a hodiť ich za hlavu. Môžeme sa však naučiť svojmu telu rozumieť. Mnohým nepríjemnostiam sa dá predísť jednoduchou úpravou jedálneho lístka, tak prečo sa potom zbytočne trápiť ???

 

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Slováci ponúkajú za železiarne najviac, Američanom sa to máli

Ani jeden zo záujemcov neponúka za košickú huť cenu, ktorá by zodpovedala predstavám U. S. Steelu. Predaj nateraz nebol uzatvorený.

DOMOV

Päť podnetov, Harabin trestom stále uniká

Kolegovia ho zatiaľ ani raz neuznali za vinného.

KOMENTÁRE

Ako Danko začal mať problém s kebabom

Keď to hovoril Breivik, vraveli sme, že mu straší vo veži.


Už ste čítali?