reklama

Aj mononukleóza môže byť požehnaním

„Preboha, susedka, poďte sa pozrieť na toho nášho Lukáša..." oslovila ma asi pred rokom pani Anežka bývajúca v našom dome na prízemí „...viete má tú bozkávaciu chorobu, tak sa za to hanbím, on je slušne vychovaný, čo sa má čo bozkávať!!! A už viac ako dva týždne nič poriadne nejedol, veľmi sa oňho bojím..."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

A tak som bližšie spoznala Lukáša, ktorý mal v tom čase 17 rokov, IQ introvertného génia a BMI typické pre anorektické modelky. Sužovala ho infekčná mononukleóza s pomerne ťažkým priebehom - angína, vysoké teploty, opuchnuté viečka, krvácanie na podnebí. Nečudo, že ani po dvoch týždňoch nevládal prehĺtať. Bol zoslabnutý, no ochotný spolupracovať.

Pri mononukleóze sa kvôli zotaveniu pečene podáva spočiatku beztuková, neskôr dlhodobo nízkotuková diéta. Zároveň je však potrebné zásobiť organizmus dostatkom veľmi kvalitných bielkovín potrebných na obnovu tkanív a fungovanie imunitného systému. Lukáš však nedokázal prehltnúť ani mäso ani tvaroh a v jogurte je bielkovín príliš málo. Navrhla som mu preto pitie vysoko proteínových nápojov, ktoré sú súčasťou výživy mnohých športovcov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lukáš však na môj návrh reagoval nečakane prudko a odmietavo: "Proteíny piť nebudem, to robia len takí tí vypatlanci, čo celé dni pučia činky, lebo majú miesto mozgu vatu!" Pripustila som istú súvislosť medzi proteínovými nápojmi a dvíhaním činiek, no ako poľahčujúcu okolnosť som uviedla príklad Arnolda Schwarzeneggera, ktorý okrem dvíhania činiek zvládol aj riadenie štátu Kalifornia. Lukáš s dešpektom ochutnal proteín a poznamenal, že si o tom niečo prečíta.

A aj si prečítal. Keď som ho bola o pár dní pozrieť, mal načítané internetové archívy viacerých časopisov zaoberajúcich sa kulturistikou. "Vedeli ste, že najslávnejší americký kulturista šesťdesiatych rokov Larry Scott vážil vo svojich sedemnástich rokoch 54 kg rovnako ako ja?" Nuž to som veru nevedela. ale rada som si to vypočula...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Lukášova rekonvalescencia bola veľmi úspešná. Pol roka dodržiavania diéty využil na štúdium stravovania kulturistov a teoretických základov posilňovacieho tréningu. Potom začal pomaly cvičiť pod dohľadom skúseného trénera, postupne získaval svalovú hmotu a spolu s ňou i zdravé sebavedomie. Minulý týždeň som ho zahliadla večer pre našim domom. Držal za ruku svetlovlasú dievčinu a bolo zjavné, že prvé bozkávanie už majú za sebou...

Gabriela Sabolová

Gabriela Sabolová

Bloger 
  • Počet článkov:  74
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Ponúkam pomoc pri hľadaní vlastného stravovacieho štýlu, ktorý vyrieši nielen vaše zdravotné problémy, ale umožní vám aj žiť vaše sny:-)http://www.dietologicka.eu Zoznam autorových rubrík:  Úvahy o jedleNedajte sa oklamaťPríbehyRecepty

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu